גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

מוזיקת עולם

Fanfare Ciocarlia - הלהקה הצוענית פנפרה צ'וקרליה

ארכיון תאריך: 22 יולי 2018 - 25 יולי 2018

משך: שעה וחצי

פתיחת דלתות שעה לפני תחילת המופע

פנפרה צ'וקרליה (רומניה) חוזרים לישראל!

פנפרה צ'וקרליה, הנחשבת לאחת הלהקות החיות הטובות בעולם, תחזור לישראל ביולי.

האנרגיות והיצירתיות שלהם כבשה מעריצים בכל העולם, חברי הלהקה, שלמדו לנגן מאביהם ומסביהם, ניגשים לכל הופעה והופעה כאל אתגר, בשאיפה לבדר את הקהל ובד בבד לשמר את רוחה האותנטית של המוזיקה הצוענית. עוד לפני שהמוזיקה הבלקנית הפכה לטרנד עולמי עם מאות חיקויים, היתה פנפרה צ'וקרליה – הדבר האמיתי.

הלהקה החלה את דרכה לפני 22 שנה בכפר קטן ומבודד בצפון-מזרח רומניה בו הנגינה היא מסורת משפחתית שעוברת מאב לבן. הכפר, זצ'ה פרג'יני, מונה 80 משפחות איכרים צועניות. עונות הטבע מכתיבות את אורח החיים המסורתי שבו, ובמהלך השלטון הקומוניסטי על רומניה הוא נותר חבוי מהעולם החיצון. משמעות הדבר היא שהמסורת המוזיקלית שצמחה בו היא אותנטית לחלוטין למקור, 100% מוזיקה צוענית אמיתית.

פנפרה צ'וקרליה מונה 12 נגנים, ובהם נגני חצוצרה, סקסופון, קלרינט, טרומבון, טובה, כלי הקשה ותופים. הם ניגנו מעל ל-2,000 הופעות ביותר מ-70 מדינות, כבשו את ראש מצעדי מוזיקת העולם, עוררו השראה אצל מוזיקאים רבים אחרים, ביניהם גם הבייסמנט ג'אקס, וכיכבו בפסקולים רבים – ביניהם גם של אמיר קוסטוריצה ובפסקול של "בוראט".

המופע המפציץ והאימתני של פנפרה צ'וקרליה מושך אליו קהל מגוון, מפאנקיסטים, דרך חובבי ג'אז ו-Fאנק ועד למעריצי מוזיקת עולם, או פשוט כל מי שאוהב מוזיקה שנשמעת ייחודית לחלוטין. אפילו עולם המוזיקה הקלאסית חיבק את הלהקה, שהתארחה בכמה וכמה היכלים פילהרמוניים. המהירות הרצחנית, הטכניקה החותכת, הקצבים המכסחים והצלילים החמוצים-מתוקים הופך את הרומנים לשונים למדי מכל להקת כלי נשיפה אחרת בעולם. כל מי ששמע את פנפרה צ'וקרליה יסכים על דבר אחד – אף להקת כלי נשיפה אחרת שהגיעה לפניהם לא ניגנה כל כך מהר.

את ההופעות בירושלים ותל אביב תפתח Israel Klezmer Orchestra - תזמורת הכלייזמר הישראלית.
תזמורת הכליזמר הישראלית היא אנסמבל עממי ישראלי היחיד מסוגו בעולם, שמחייה את המורשת המוזיקלית של יהודי מזרח אירופה כפי שנוגנה לפני מאות שנים. התזמורת, בניהולו המוזיקלי של גרשון לייזרסון, הכוללת 20 נגנים וירטואוזיים, שואפת להציג את המוזיקה היהודית ממזרח אירופה במלוא תפארתה. היא פועלת הן כגוף אמנותי והן כמיזם חברתי והיסטורי, כאשר ההופעות מייצרות אינטרקציה עם הקהל, מגוללות סיפורים עלחיי היהודים אז והיום, מדגימות את השימוש בכלים המיוחדים, ומזמינות את הקהל לשיר, לרקוד ולקחת חלק בהתרחשות המוזיקלית עצמה.

המופע הינו חלק מפסטיבל לבונטין 7
בהפקת המופע שותפים –"אוריס מדיה" ו-"לבונטין 7".

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter