גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

רביעיית סולנים - סביליה - וינה - תל אביב

ארכיון תאריך: 22 פברואר 2019

משך: שעה ורבע

צבי פלסר - צ’לו 
סרגיי אוסטרובסקי - כינור
גיא בן-ציוני - ויולה
מירי ימפולסקי - פסנתר

הקונצרט סביליה-וינה-תל אביב מביא שילוב מיוחד, מלא דמיון ושופע מקוריות ותעוזה של הרפרטואר הקאמרי הקלאסי.
הרכב הנגנים - כלי קשת ופסנתר - הוא כמו תזמורת בזעיר-אנפין: כל העושר המוזיקלי נמצא בהרכב זה וכל מנעד הקולות והצלילים, ומנגד: הוא אינטימי מאוד, ומאפשר לקהל להבחין בכל דקות בקשר בין הנגנים, ברב-שיח שהולך ונירקם ביניהם עם כל יצירה. 

במרכז הקונצרט, ככוח משיכה שמעגן את כולו, תנוגן רביעיית הפסנתר הראשונה של ברהמס (1861). ביצירה המופלאה הזאת, רומנטית ושופעת יופי בלי גבול, ניגנה בבכורה הפסנתרנית-מלחינה קלרה שומאן - והאהבה שיקדה בינה לבין המלחין ודאי השתקפה אז בנגינתה. בבכורה הווינאית שלה ניגן ברהמס עצמו בפסנתר.
הצד השני של הקונצרט ספוג בתרבויות אקזוטיות צבעוניות. בדיוק 70 שנה אחרי הבכורה של ברהמס נשמעו בבכורה צלילים של עוד רביעיית פסנתר - אבל כל כך רחוקה בזמן, במרחק ובתרבות: מאת המלחין הספרדי חואקין טורינה. עולם שלם של מוזיקה עממית ספרדית פלש אל תוך ההרכב הקלאסי הזה וצבע אותו בצבעים אקזוטיים, במקצבי מחול ספרדיים-אנדלוסיים מקפיצים ובמלודיות ספרדיות נוגעות ללב. כמו ההשפעה של ספרד על טורינה כך שרתה ההשראה של צועני הונגריה על יוזף היידן ושלישיית הפסנתר שלו בסול מזЧ ור, המכונה Ш הצועניתШ; וכמוהו מוטיבים עבריים וים-תיכוניים בשלישיית כלי הקשת היפהפיה של פאול בן חיים, המלחין הישראלי שניתן בלי ספק להכתירו כגדול המלחינים שפעלו כאן. 

ארבעת הנגנים שמשתתפים בקונצרט הזה הם מפסגת הנגנים הבינלאומיים הישראלים: הכנר סרגיי אוסטרובסקי, הוויולן גיא בן-ציוני, הצלן צבי פלסר, הפסנתרנית מירי ימפולסקי - לכל אחד מאמנים אלה הסטוריה עשירה על הבימות החשובות בעולם, כסולנים, מובילי תזמורות, חברי הרכבים קאמריים מהוללים ועמיתים-לנגינה של גדולי המוזיקאים. הצטרפותם להרכב אחד מסעירה ומסקרנת: ארבעה אינדיבידואלים בעלי סגנון ונוכחות ייחודיים, שחוברים לגוף קאמרי מלוכד אחד.
לא להחמיץ!
קרדיט לתמונה: מגנוס קונצן

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter